انتشارات سیمای خورشید

ناشر تخصصی مهدویت

انتشارات سیمای خورشید

ناشر تخصصی مهدویت

سلام خوش آمدید

وابسته به فرهنگسرای تخصصی امام مهدی (عج) یزد

******************************************

دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره پروانه 11110

شروع فعالیت: 1392

مدیر مسئول : عباس حکیمیان

 

با عنایت به تجربیات گسترده و سابقه فرهنگسرای تخصصی امام مهدی (عج) یزد  در زمینه چاپ و انتشار کتب فرهنگی و در جهت تحقق استراتژی برنامه توسعه فرهنگسرای تخصصی امام مهدی (عج) یزد مبنی بر «تربیت نیروی تراز جامعه مهدوی و ایجاد موج درون زای مهدوی در جامعه» «انتشارات سیمای خورشید یزد » تأسیس گردید.

انتشارات سیمای خورشید تشکیلاتی است وابسته به فرهنگسرای تخصصی امام مهدی (عج) یزد است،که مطابق این اساسنامه و به منظور سیاستگذاری، برنامه ریزی، نظارت، ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در امور انتشاراتی فرهنگسرای تخصصی امام مهدی (عج) یزد تشکیل می شود.

هدف از تأسیس انتشارات، تمرکز در سیاستگذاری و برنامه ریزی، ایجاد هماهنگی و وحدت رویه، انجام فعالیت های تولیدی، ترویجی، تبلیغی و کمک آموزشی در خصوص فرهنگ مکتوب با تأکید بر آثار فرهنگی، انضباط تشکیلاتی و نیز افزایش بهره وری فعالیت های انتشاراتی فرهنگسرای تخصصی امام مهدی (عج) یزد است.

 

مرکز اصلی انتشارات در شهر یزد می باشد.

اعضای شورای مرکزی انتشارات:

1- مدیرعامل فرهنگسرای تخصصی امام مهدی (عج) یزد (رئیس شورای مرکزی)

2- نماینده هیأت امناء فرهنگسرای تخصصی امام مهدی (عج) یزد

3- معاونان فرهنگی (نایب رئیس شورا)

4- مدیرمسئول انتشارات (دبیر شورا)

 

 

*کتب منتشر شده :

نام کتاب

سال انتشار

مولف

موضوع

درسنامه مهدویت دانشجویی(4 جلد)

93

عباس حکیمیان

درسنامه مهدویت دانشجویی با بیست ودوفصل در سه جلد و هشت بخش تدوین و تنظیم شده است گفت این مجموعه توسط انتشارات سیمای خورشید به چاپ رسیده است.در جلد اول به ضرورت پرداخت به مباحث مهدویت، امام مهدی در قرآن، منویات مقام معظم رهبری در جلد دوم به معرفت امام غائب، وظایف منتظران، شرایط و علائم ظهور، حکومت امام زمان(عج) در جلد سوم به جوان و مهدویت، منجی در ادیان، دشمن شناسی و در جلد چهارم به مهندسی فرهنگی مهدوی پرداخته شده است

این بغض سر بریده است.

93

علی غفوری فر

این کتاب در دوبخش شعر و بغض نوشته ها تالیف آقای علی غفوری فر می باشد، انتشارات خورشید وابسته به فرهنگسرای تخصصی مهدویت این کتاب را به چاپ رسانده است

آیا ظهور نزدیک است؟

94

محمدعلی کریمی

اثر «آیا ظهور نزدیک است؟» در 4 فصل: فلسفه غیبت، جهان در آستانه ظهور، ظهور و اثبات نزدیکی آن و آثار تربیتی و تکالیف تدوین شده است. صفحه‌آرایی و ویراستاری این اثر نیز حاصل تلاش گروه انتشارات فرهنگسرای تخصصی امام مهدی(عج) می‌باشد.

راهنمای برگزاری اردو

93

محمدباقر جعفری خرمی

این کتاب با بررسی ابعاد مختلف اردو و فعالیتها و اقدامات مورد نیاز در برگزاری اردو سعی می‌شود تا ذهن برگزارکنندگان اردوها را پویاتر نموده تا بتوانند کارهای جدید و نویی را در اردوها به عرصه ظهور برسانند.

اینجا یزد دارالعباده

94

امیرحسین خداداد

 

خورشید من برآی

94

حسین دهقان منشادی

 

مهندسی فرهنگی

92

محمد علی کریمی

 

بیعت در غربت

93

سمیه وحیدی فرد و آزاده میرزاییان

این اثر که حاصل تلاش جمعی از مهدی‌یاوران فرهنگسرای تخصصی امام مهدی(عج) می‌باشد،‌ کوشش می کند به بررسی مسئله عهد و بیعت از عالم ذر تا زمان پیامبر(ص) و فرزندان بزرگوار شان به ویژه امام زمان((عج) در قبل و بعد ظهور) بپردازد. و خواننده را گام به گام با «ربیع‌الانام»؛ بهار آدمیان، همگام کند تا دل و دست به او بسپارد و تا بهاری دوباره از گزند خزان‌هایی که ایمانش را هدف می‌گیرند، در امان بماند؛ چرا که اکه اگر این عهد و بیعت را فراموش کند عهدالله و خلیفة‌الله زمان را فراموش کرده و سرانجامش قفس‌نشینی است و بس!

مقتدای مسیح

92

محمدباقر حیدری کاشانی

 

فصل بذرپاشی 1

93

مسعود پارسافر

گزیده‌ای از رهنمودهای حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در باب تربیت فرزند برای اولین بار در کشور در کتاب «فصل بذرپاشی» توسط انتشارات سیمای خورشید،وابسته به فرهنگسرای تخصصی امام مهدی(عج) یزد گردآوری و منتشر شد.

فصل بذرپاشی 2

94

مسعود پارسافر

گزیده‌ای از رهنمودهای حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خمینی (ره)؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در باب تربیت فرزند برای اولین بار در کشور در کتاب «فصل بذرپاشی» توسط انتشارات سیمای خورشید،وابسته به فرهنگسرای تخصصی امام مهدی(عج) یزد گردآوری و منتشر شد.

یکی یه دونه

94

علی غفوری فرد

انتشارات سیمای خورشید با همکاری موسسه فرهنگی پژوهشی مبلغین راه آینده با هدف تامین محتوای مناسب و ایجاد انگیزه در جهت افزایش جمعیت و فرزندآوری اقدام به تهیه و تنظیم این اثر نموده است.

«یکی یه دونه» با رویکرد ارائه راهکاری جهت تسهیل در امر  تربیت کودک و پیشگیری از برخی آسیب‌های ناشی از انزوا و تک‌فرزندی تهیه و تنظیم شده است. این کتاب، داستان زندگی کودکی تنهاست که از بی‌همزبانی و تنهایی در خانه رنج می‌برد و پس از تولد خواهر کوچکش از تنهایی درمی آید و زندگی شادی پیدا می‌کند. 

ترنم خاطره

94

رضا کریمی

***

انتظار سرخ

93

عاطفه امینی نسب

کتاب «انتظار سرخ» اثر عاطفه امینی نسب سعی دارد با تطبیق سیره شهدا و بحث انتظار، راهکارهای عملی برای مقابله با جنگ نرم ارایه کند.

استغاثه رمز نزدیکی ظهور

94

سمیه وحیدی فرد و محدثه خیر اندیش

***

استغفار

94

محمدباقر حیدری کاشانی

***

بهار موعود

92

رضا کریمی

***

عقیقه

93

حسین دهقان منشادی

***

ابصار

93

عباسعلی سلطانی

«ابصار» کتابی است که با مددگیری از آیات قرآن کریم، روایات معصومین (ع) و بحث‌های رواشناسی و علمی به یکی از مهم‌ترین اعضای بدن انسان؛ یعنی چشم پرداخته و آنچه این نعمت بزرگ وظیفه دارد را یادآوری نموده است. و سعی دارد کلیه گناهان و ثواب‌هایی که می‌توان با این دو عضو کوچک اما مهم انجام داد را به خوانندگان خود منتقل کند، تا اگر گرفتار گناهی از جانب چشمان خود هستند آن را ترک و اگر از ثوابی غافل‌اند آن را کسب نمایند.

سررسید نهج البلاغه

94

فرهنگسرای امام مهدی (عج)

ابن سررسید که کاری از واحد پژوهش و انتشارات فرهنگسرای تخصصی امام مهدی(عج) است، هر هفته یکی از اصول مدیریت فرهنگی معرفی و با آوردن جملاتی از کتاب شریف نهج‌البلاغه به تبیین آن پرداخته شده است که بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) یا بخشی از شرح نهج البلاغه در آخر هفته مؤیدی بر آن است. همچنین در پایان هر ماه، بخشی از جملات امیرالمؤمنین(ع) در کتاب شریف نهج البلاغه با محوریت مدیریت فرهنگی که توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تفسیر و شرح داده شده، ذکر شده است.

 

انتشارات سیمای خورشید برای فروش کتاب های خود و افزایش برد آثارش با همکاری شبکه پخش کتاب فردا و فروشگاه اینترنتی www.bookroom.ir  و همچنین مجموعه فروشگاه های پاتوق کتاب در سراسر کشور همکاری گسترده دارد.

هم اکنون مخاطبین گرامی در سراسر کشور با مراجعه به سایت پاتوق کتاب فردا می توانند به سهولت به کتب این نشر دسترسی داشته باشند. و نیز محصولات این مجموعه در فروشگاه های پاتوق کتاب در سراسر کشور موجود می باشد.

مخاطبان عزیز استان یزد نیز می توانند، آثار این مجموعه را در فرشگاه های محصولات فرهنگی استان تهیه فرماسند.

انتشارات سیمای خورشید در فضای مجازی نیز حضور فعال دارد و با راه اندازی کانال تلگرام به نشر پوستر و تصاویر موضوعی کتاب پرداخته است.

https://telegram.me/simayekhorshid

 

*****************************************

📡روابط عمومی:

آدرس:

یزد خیابان قیام روبروی بانک صادرات- طبقه فوقانی پاساژ مرحوم کاظمی فرد- دفتر انتشارات سیمای خورشید

💻 Www.sunonline.blog.ir

📧 Hakimian_yazd@yahoo.com

4-36272393-035

📱 09138533416

طبقه بندی موضوعی